Niets is echt werken, tenzij je liever iets anders zou doen.

Oprah Winfrey

Binnenkomen bij klanten

Die kent de volgende stappen:

Opening

  • Begroeting en jezelf voorstellen.
  • Checken van de juiste contactpersoon.

Reden van bellen

  • Bijvoorbeeld een bepaald onderzoek, een ontwikkeling of een brief die je hebt gestuurd.

Klantvoordeel

  • Verwoord wat de afspraak de prospect of klant oplevert.

Afsluiting

  • Maak een afspraak met de keuzetechniek.
  • Herhaal tijd, dag, datum en plaats van de afspraak.
  • Vraag waar de klant antwoord op wil krijgen tijdens het gesprek.
  • Neem positief afscheid.

Komen tot een afspraak is iets anders dan je product of dienst verkopen aan de telefoon. Tijdens de acquisitietraining leer je de interesse van je prospect (die blijkt uit de vragen die aan je worden gesteld) om te zetten naar een afspraak. Hoe je op een verrassende manier kunt binnenkomen bij klanten staat centraal tijdens de training Acquisitievaardigheden.