Professionaliteit is de gewone dingen buitengewoon goed doen.

Next Step Accountmanagement

Hoe je op een professionele wijze, proactief en planmatig je relaties beheert, leer je tijdens de training Accountmanagement.

Schrijf je direct in

Wat levert de training je op?

Na de training ben je in staat om planmatig accountmanagement te bedrijven. Je leert om op basis van analyses een gedegen accountmanagementplan op te stellen en uit te voeren. Je bent in staat in- en externe accountbesprekingen te leiden, relaties te beheren en uit te bouwen. Ook leer je deze planmatige werkwijze af te stemmen op de soms niet-rationele besluitvorming van je accounts.

Bij alles wat je doet staat het succesvol doorlopen van de vervolgstappen binnen je accountstrategie centraal. Dat vraagt om een scheiding van denken en doen in je klantbenadering. Het doen is datgene wat de account ervaart. Het denken vindt binnen jou als accountmanager plaats. Per implementatiestap van je accountplan leer je je bewust te zijn van wat volgt om hier vervolgens succesvol op in te spelen. Verrassingen waaronder tegenvallende resultaten worden zo voorkomen en je vergroot als accountmanager de effectiviteit en efficiency van je klantbenadering.

Onderwerpen 

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod tijdens de training:

  • Wat is accountmanagement?
  • Wat is het verschil tussen Next Step Accountmanagement en gewoon verkopen?
  • Welke taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden heb je als accountmanager?
  • Hoe ziet de ideale tijdsbesteding eruit van een accountmanager?
  • Voor wie wordt een accountmanagementplan gemaakt?
  • Welke gegevens zijn noodzakelijk voor een accountplan?
  • Hoe maak je een SWOT-analyse?
  • Hoe werk je met kengetallen?
  • Hoe stel je een accountplan op?
  • Hoe werk je met een accountplan?
  • Hoe presenteer je een accountplan intern en extern?
  • Hoe schakel je intern de juiste mensen in?
  • Hoe kun je een account uitbouwen?
  • Hoe voer je het accountplan met de grootste kans op succes uit?
  • Hoe kun je met je accounts een jarenlange relatie opbouwen?

Dit is een blended training. Kennis en inzichten rondom de onderwerpen van deze training worden vooraf, tijdens en na de training beschikbaar gesteld via de digitale leeromgeving van Feedback Training & Consulting. Doordat kennis en inzichten vooraf en tussentijds worden opgedaan is er tijdens de trainingsdagen meer tijd om de vertaalslag naar de eigen situatie en de praktijk te maken. Hierdoor wordt een nog beter (leer)resultaat behaald.

Verankering

Tijdens de training ontvang je een handboek dat je als naslagwerk kunt gebruiken voor onder andere het opstellen van een accountplan.

Prijs open inschrijving

Voor deze driedaagse open inschrijvingstraining Next Step Accountmanagement investeer je € 1.485,-. Dit bedrag is exclusief BTW, inclusief materiaalkosten en verzorging. Deze training is ook in maatwerkverband te volgen.

 

De data worden in onderling overleg met u vastgesteld.

We bieden onze programma's ook aan in Engels, Duits, Frans of Spaans. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.