Eerst begrijpen, dan begrepen worden.

Stephen covey

Communicatietrainingen

Top drie communicatietrainingen

  1. 1

    Overtuigend presenteren

    Uhh, tsja, dit was eigenlijk mijn presentatie... Een goede spreker stopt, voordat zijn publiek dat verwacht. Op welk moment dat is leer je tijdens de training Overtuigend presenteren.

  2. 2

    Communicatieve vaardigheden

    Op een professionele manier communiceren met anderen. Hoe je dat zo goed mogelijk doet, leer je in de training Communicatieve vaardigheden.

  3. 3

    Feedback geven en ontvangen

    Vaardigheden voor het geven, vragen en ontvangen van feedback.

Verdiepingsprogramma’s communicatietrainingen

  1. Cross Cultureel Bewustzijn, Communiceren en Samenwerken

    We werken steeds vaker samen met mensen uit andere culturen. Dit zowel binnen de eigen organisatie als daarbuiten. Het omgaan met cultuurverschillen is de uitdaging waar we meer en meer voor staan.

  2. Herkennen van en inspelen op gedrag van anderen met DISC

    Het gedrag van anderen is de spiegel van je eigen gedrag. Het kennen van je eigen gedrag vormt dan ook de basis voor het succesvol herkennen van en inspelen op het gedrag van anderen. Dit staat centraal tijdens de gelijknamige training.

  3. Debiteurenbeheer

    Een positieve draai Als jij regelmatig klanten aanspreekt op hun betalingsachterstand, dan wil je dat je dat goed afgaat. Leer hoe je maximaal rendement uit je debiteurenbeheer haalt en hoe je er tegelijkertijd meer plezier in houdt.

  4. Brieven en e-mails schrijven

    Kort en bondig formuleren is een vaardigheid.Hoe je goede brieven en e-mails schrijft die gelezen worden, de relatie met je klant versterken en hun doel bereiken, leer je in de training Klantgerichte brieven en e-mails schrijven.

  5. Adviesvaardigheden

    Hoe belangrijk je eigen gedrag is voor een succesvol verloop van het adviesproces, leer je in de training Succesvol adviseren.

  6. Conflicthantering

    Effectief met conflicten omgaan begint met het besef dat jouw waarheid een waarheid is en niet de waarheid.Hoe je met dit in het achterhoofd vervolgens omgaat met eenspanningsvolle situatie, leer je in de training Conflicthantering.

  7. Omgaan met verbale agressie

    Toch krijg je nogal eens te maken met (verbale) agressie en mensen die niet meer willen luisteren. Hoe ga je daar in een werksituatie mee om? Dat leer je in deze agressie-training.

  8. Netwerken in relatie tot je loopbaan

    Hoe gemakkelijk je meer rendement haalt uit netwerkbijeenkomsten leer je in de training Netwerken en verbinding.

  9. Succesvol vergaderen

    Kennen van de agendapunten en je standpunt daarin. Ervoor zorgen dat punten doelgericht behandeld én afgehandeld worden en dat allemaal binnen de afgesproken tijd. Dat is de kunst van effectief vergaderen.

  10. Offreren

    Offreren is geen kwestie van routinematig een offerte uitdraaien. Het is vooral de kunst om goed te luisteren naar de klant en op basis daarvan een maatwerk offerte uit te brengen. Een kunst die je kunt leren in de training Resultaatgericht offreren. Doe

  11. Klantgericht denken en doen

    Bij alles wat je doet, zou je je dat eigenlijk af moeten vragen. Hoe je je verplaatst in de klant en zo goede resultaten kunt behalen, leer je in de training Klantgericht denken en doen.

  12. Interculturele communicatie

    We werken steeds vaker met andere nationaliteiten in Nederland en bij zakendoen met relaties in het buitenland. Het omgaan met culturele verschillen brengt verrijking, maar ook vaak miscommunicatie met zich mee.

  13. Emotionele intelligentie praktisch toegepast

    Wil je ook graag tevreden terugkomende (interne) klanten? Naast unieke producten of diensten maak jij als medewerker dan het verschil. Jouw houding is daarbij allesbepalend.

  14. Cultuuronderzoek

    Een organisatiecultuur beïnvloedt de prestaties en daarmee de resultaten van een afdeling of organisatie. Het hebben van een cultuur die in het voordeel werkt van de organisatie, maakt dat buitengewone prestaties zijn te leveren. Maar wat is cultuur?

  15. Luisteren op niveau

    Luisteren en je bewust tonen van wat anderen van belang vinden, speelt een belangrijke rol in de communicatie en bij het samenwerken. Door eerst de ander te begrijpen, ervaar je dat jouw boodschap vervolgens nog meer impact heeft.

  16. Ik, de ander en mijn organisatie

    Dat is een hele kunst. Die kunst begint bij het jezelf nog beter leren kennen.