Medewerkers doen niet wat managers zeggen, maar wat managers doen.

Managementtrainingen

Managementtrainingen top drie

  1. 1

    Leidinggeven

    Hoe belangrijk het is om als leidinggevende met je eigen gedrag het goede voorbeeld te geven, leer je tijdens de training leidinggeven.

  2. 2

    Deep Democracy en werken met onderstroom

    Een praktische aanpak voor iedereen die werkt met of in groepen.

  3. 3

    Kom in verbinding met Generatie Z

    Effectief samenwerken is een thema dat binnen iedere organisatie speelt. Om dit te bereiken wordt er vaak gezocht naar een gemeenschappelijk taal die alle collega’s verbindt.

Verdiepingsprogramma's

  1. Cross Cultureel Bewustzijn, Communiceren en Samenwerken

    We werken steeds vaker samen met mensen uit andere culturen. Dit zowel binnen de eigen organisatie als daarbuiten. Het omgaan met cultuurverschillen is de uitdaging waar we meer en meer voor staan.

  2. Personal Effectiveness

    Developing yourself does not just happen. You learn to look at your own behavior and determine what with this behavior yields, both towards yourself and others. Do you want to get more out of it? You can, with the key skills that you will train to increas

  3. Herkennen van en inspelen op gedrag van anderen met DISC

    Het gedrag van anderen is de spiegel van je eigen gedrag. Het kennen van je eigen gedrag vormt dan ook de basis voor het succesvol herkennen van en inspelen op het gedrag van anderen. Dit staat centraal tijdens de gelijknamige training.

  4. Succesvol vergaderen

    Kennen van de agendapunten en je standpunt daarin. Ervoor zorgen dat punten doelgericht behandeld én afgehandeld worden en dat allemaal binnen de afgesproken tijd. Dat is de kunst van effectief vergaderen.

  5. Succesvol coachen

    Ontdek hoe jij als coach, medewerkers kunt helpen zichzelf te ontwikkelen tijdens de training coaching.

  6. Verzuimmanagement

    Ontdek hoe je mensen gemotiveerd aan het werk kunt houden en zo een bijdrage kunt leveren aan een lager ziekteverzuim tijdens de training Verzuimmanagement.

  7. Wervings- en selectiegesprekken voeren

    Het succes van een organisatie wordt in grote mate bepaald door de mensen die er werken. Ontdek tijdens dezetraining hoe je ervoor kunt zorgen dat je de juiste mensen selecteert: mensen die passen bij jouw organisatie.

  8. Beoordelings- en functioneringsgesprekken voeren

    Je wilt graag dat je medewerkers goed presteren. Door ze de juiste feedback te geven en ze op een constructieve manier te beoordelen, kun je hen daartoe stimuleren. Beoordelings- en functioneringsgesprekken zijn hierbij een belangrijk hulpmiddel.

  9. Omgaan met klachten

    Natuurlijk wil je klachten voorkomen. Mochten ze zich toch voordoen, dan gaat het erom dat je er op een goede wijze mee omgaat. De juiste aanpak maakt van een klacht veelal een kans. Denk daarbij aan de kans om de relatie met de klant te herstellen.

  10. Teamcoaching

    Als teamcoach ondersteun je een team in zijn ontwikkeling. Ontdek hoe toegewerkt kan worden naar een optimaal presterend team tijdens de training teamcoaching.

  11. Managementrollen

    Vrijwel iedereen die leiding geeft aan andere mensen heeft wel een bepaalde mening over wat dé juiste wijze van managen is. Deze overtuigingen en standpunten bepalen in belangrijke mate hoe effectief je als leidinggevende kan zijn.

  12. Feedback geven en ontvangen

    Vaardigheden voor het geven, vragen en ontvangen van feedback.

  13. Loopbaanadviezen geven

    Ontdek hoe jij als loopbaanadviseur anderen kunt begeleiden bij loopbaanvragen tijdens de training Loopbaanadviezen geven.

  14. Beïnvloeden en overtuigen

    Heb je jezelf weleens ja horen zeggen tegen iets waarover je vervolgens verbaasd was dat je ermee instemde?

  15. Belbin Teamrollen

    Jouw succes is (meestal) alleen mogelijk dankzij het uitstekend functioneren van je team. Successen boek je immers zelden alleen. Met de training Belbin Teamrollen verkrijg je inzicht in de werking van teams en in de voorwaarden voor succes.

  16. Effectieve overleg- en besluitvorming (in een Agile omgeving)

    Misschien herken je de situatie waarbij een agendapunt in korte tijd is besproken. Na een stevige inleiding en een overtuigend pleidooi is er een besluit genomen. In eerste instantie een helder verhaal maar na enige tijd denk je Dit klopt niet.

  17. Ik, de ander en mijn organisatie

    Dat is een hele kunst. Die kunst begint bij het jezelf nog beter leren kennen.

  18. Functional Fluency vervolgtraject voor begeleiders

    Je leert anderen ondersteunen in het zichtzelf beter leren kennen om van daaruit effectiever gedrag te ontwikkelen. Je wordt opgeleid om je te licenseren voor het internationaal erkende Functional Fluency instrument TIFF (Temple Index of Functional Fluenc

  19. Persoonlijke Effectiviteit op een manier die bij jou past

    Het uitgangspunt is dat zowel jij als anderen profijt hebben van je gedrag.

  20. Vrouwelijk leiderschap

    De wereld is in beweging en vraagt om een andere vorm van leiderschap. Het gaat steeds meer om de rollen die we innemen in plaats van functies. Dit vernieuwend leiderschap doet een beroep op de leider in jou.

Overige trainingen

  1. Netwerken in relatie tot je loopbaan

    Hoe gemakkelijk je meer rendement haalt uit netwerkbijeenkomsten leer je in de training Netwerken en verbinding.

Salesmanagementprogramma's

  1. Salesmanagement

    Vanuit heldere ambities stuur jij als salesmanager je team aan. Tijdens de training Salesmanagement staat centraal hoe je op een effectieve, efficiënte en inspirerende wijze je commerciële doelstellingen kunt realiseren.

  2. Salesmanagement

    Vanuit heldere ambities stuur jij als salesmanager je team aan. Tijdens de training Next Step Salesmanagement staat centraal hoe je op een effectieve, efficiënte en inspirerende wijze je commerciële doelstellingen kunt realiseren.

  3. Activity management

    Activity management is gericht op het integraal sturen op resultaten, activiteiten en gedrag. Het resultaat is meer business impact waarbij proactief gedrag van medewerkers een voorname rol speelt bij het realiseren ervan.

Managen van verandering

  1. Binden en boeien

    Een zin met een dubbele betekenis. Met de juiste aandacht bind je mensen langer aan je organisatie. Wat die juiste aandacht is, verschilt per individu.

  2. Cultuuronderzoek

    Een organisatiecultuur beïnvloedt de prestaties en daarmee de resultaten van een afdeling of organisatie. Het hebben van een cultuur die in het voordeel werkt van de organisatie, maakt dat buitengewone prestaties zijn te leveren. Maar wat is cultuur?

  3. Oorzaak-en-gevolganalyse – meer inzicht vanuit causale diagrammen

    Causale diagrammen helpen je om de hefboom te vinden waarmee je de echte oorzaken vindt die spelen bij lastige vraagstukken. Tijdens deze training leer je zo diagnosticeren dat je kunt vaststellen welke verbanden er liggen tussen de verschillende variabel

English courses

  1. Personal Effectiveness

    Developing yourself does not just happen. You learn to look at your own behavior and determine what with this behavior yields, both towards yourself and others. Do you want to get more out of it? You can, with the key skills that you will train to increas

  2. Negotiation skills

    When you learn to recognise and understand the person opposite you as a negotiator, you are able to negotiate with more self confidence.