Eén actie is meer waard dan een ton theorie.

Next Step Selling

70% van de mislukte verkoopgesprekken in de Benelux strandt omdat de verkoper, accountmanager of adviseur zijn oplossing onvoldoende laat aansluiten bij de klantwens. Het gevolg is dat hij ook nauwelijks een weerlegging heeft tegen de bezwaren van de klant. Dat vraagt om actie!

Schrijf je direct in

Het sec intrainen van vaardigheden rondom het closen van de deal is daarom niet de juiste remedie. Hoe je wel op een professionele en praktische wijze betere resultaten boekt, staat centraal tijdens de training Next Step Selling™.

Wat levert de training jou op?

Na de training ben je in staat om via win-win pricipes betere resultaten te boeken. Je vergroot je commerciële slagvaardigheid door het denken en doen in jouw klant- of prospectbenadering te scheiden. Het doen is datgene wat de klant ervaart. Het denken vindt binnen jou als verkoper plaats. Per fase leer je je bewust te zijn van de fasen die binnen het verkoopproces volgen. Binnen de fase waarin je je op dat moment bevindt, anticipeer je op dat wat gaat komen. Verrassingen waaronder bezwaren worden zo voorkomen en het resultaat vergroot.

Onderwerpen

Tijdens de training komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod:

  • Hoe houd je tijdens het verkoopgesprek continu het klantbelang voor ogen, handel je integer en win je ver trouwen terwijl je tevens je eigen doelen realiseert?
  • Hoe haal je maximaal resultaat uit commerciële gesprekken door in elke gespreksfase te anticiperen op de vervolgstappen in het verkoopproces?
  • Hoe bereik je nog meer diepgang in de verschillende fasen van het verkoopgesprek, waarbij vooral aandacht is voor de onbewuste naast de bewuste koopmotieven van de klant?
  • Hoe werk je praktisch met taal als ingang naar dat wat (vaak onbewust) de koopbeslissing van de klant beïnvloedt? Leer rekening houden met het gedrag, drijfveren en (on)bewuste verlangens van de klant.
  • Hoe challenge je klanten en voer je de spanning in een gesprek op door vragen te stellen die anderen laten liggen? Confronterend vragen die de klant in eerste instantie lastig vindt, echter in tweede instantie waardeert omdat ze om lef vragen en van toegevoegde waarde voor zijn organisatie.
  • Hoe breng je een klant van latente naar expliciete behoeften en contracteer je op wensen en verlangens?
  • Welke overtuigingen helpen jou bij het succesvol doorlopen van een fase en welke overtuigingen en valkuilen ondermijnen het realiseren van jouw doelstellingen? Je leert deze kennen, omarmen en elimineren.
  • Hoe voorkom je lastige fases in een verkoopgesprek en hoe ga je er mee om wanneer ze zich wel voor doen?
  • Hoe krijg je acceptatie voor dat wat het klantbelang dient ook al nodigt de klant je er niet toe uit om zo te handelen?
  • Hoe geef je klanten inzichten waar ze nog niet eerder aan hebben gedacht en hoe presenteer je vervolgens jouw oplossingen, producten of diensten?
  • Hoe maak je onderscheid tussen echte en onechte (of te voorkomen) bezwaren? Hoe elimineer je onechte bezwaren en voorkom je bezwaren door in eerdere fasen van het verkoopproces te anticiperen op dat wat kan komen?
  • Klanten vergeten vaak wat je gevraagd hebt maar niet hoe ze zich door jou voelen. Welke aanpak leidt tot vertrouwen, verbinding en een blijvende relatie?

Dit is een blended training. Kennis en inzichten rondom de onderwerpen van deze training worden vooraf, tijdens en na de training beschikbaar gesteld via de digitale leeromgeving van Feedback Training & Consulting. Doordat kennis en inzichten vooraf en tussentijds worden opgedaan is er tijdens de trainingsdagen meer tijd om de vertaalslag naar de eigen situatie en de praktijk te maken. Hierdoor wordt een nog beter (leer)resultaat behaald.

Verankering

Tijdens de training ontvang je een Next Step Salesbook™ als naslagwerk. Tezamen met de Next Result Meter waarmee je jouw verkoopeffectiviteit en efficiency kunt vaststellen kun je dagelijks werken aan het verder verbeteren van je verkoopprestaties. Daarnaast heb je na de training een half jaar recht op twee telefonische coachsessies waarin je antwoord krijgt op al jouw Next Step Selling™ vragen.

Prijs open inschrijving

Voor deze driedaagse open inschrijvingstraining Next Step Selling™ investeer je € 1.785,-. Dit bedrag is exclusief BTW, inclusief telefonische intake, materiaalkosten, certificaat van deelname en verzorging. Deze training is ook in maatwerkverband te volgen.

 

De data worden in onderling overleg met u vastgesteld.

We bieden onze programma's ook aan in Engels, Duits, Frans of Spaans. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.