One hand cannot applaud alone.

Training creativiteit

Doel van de training creativiteit is om nuttige zaken het levenslicht te laten zien. Vier stappen worden daarbij doorlopen.
Samen met de probleemeigenaar wordt de vraag waarop het creatieve proces wordt losgelaten positief, aantrekkelijk en uitdagend geformuleerd. In de divergerende fase leer je diverse technieken kennen om tot originele ideeën te komen. In deze fase staat dus het genereren van ideeën centraal. Daarna volgt, in de convergerende fase, het ontwikkelen van die ideeën. Met het doel voor ogen ga je aan de slag om beloftevolle ideeën uit te werken. Tijdens de creativiteitstraining leer je de selectie- en ontwikkelmethodes kennen waarmee je tot succesvolle concepten kunt komen. Het creëren van draagvlak staat tijdens de activeringsfase centraal. Doel is vervolgens om je concept, product of oplossing succesvol te lanceren.

 

Meting van jouw kwaliteiten

Verschillende kwaliteiten spelen een rol binnen de fasen van het creatieve proces. Kwaliteiten die vallen onder een viertal denkstijlen. Je leert ze alle vier kennen dankzij het werk van professor Gerard Puccio van het International Center for Studies in Creativity. Door van alle vier de stijlen (in samenwerking met collega’s) gebruik te maken, breng je innovatie en teamprestaties naar een nog hoger niveau. Inzicht rondom jouw voorkeuren rondom de vier denkstijlen en waar voor jou of je team winst te behalen valt, krijg je via het FourSight profiel. FourSight is een analyse die bestaat uit meerdere vragen. De praktische van uitgebreide toelichting voorziene rapportage onthult jouw sterkten en aandachtspunten binnen het creatieve en innovatieproces. Iedereen heeft voorkeuren en draagt daarom in bepaalde fasen van nature in meer of mindere mate bij aan de ambitie. Daarom is het goed om inzicht te krijgen in je eigen voorkeuren en die van je teamleden.

Aanbod

Wil je je creativiteit en de innovatieve slagkracht van jezelf, je afdeling of organisatie vergroten? Neem dan nu contact op en maak gebruik van het kennismakingsaanbod; een denkprofiel creativiteit inclusief persoonlijke nabespreking voor € 100,-. Meer over de training Creatief Denken en Doen lees je in de brochure.