Het vinden, binden en boeien van Generatie Z.

Kom in verbinding met Generatie Z

Effectief samenwerken is een thema dat binnen iedere organisatie speelt. Om dit te bereiken wordt er vaak gezocht naar een gemeenschappelijk taal die alle collega’s verbindt. Zo formuleren organisaties gezamenlijke “corporate values”, kiezen voor het werken volgens een agile scrum methode en wordt geïnvesteerd in teambuilding activiteiten. Mensen uit verschillende generaties doorlopen deze trajecten en de verschillen die hen kenmerkt, zorgen regelmatig voor wrijving. Dit speelt zeker in relatie tot Generatie Z. Deze groep maakt inmiddels 25% uit van de arbeidsmarkt en is daarmee bijzonder belangrijk voor de toekomst van iedere organisatie. De hoogste tijd om in verbinding met hen te komen en te zorgen voor een effectieve samenwerking tussen de verschillende generaties.

Schrijf je direct in

Het vinden, binden en boeien van Generatie Z staat centraal in de training. Door hun drijfveren en gedrag beter te begrijpen, ontstaat er meer begrip voor de keuzes die zij maken. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de wijze waarop de verschillende generaties aanvullend op elkaar zijn en hoe, met de juiste aandacht, er synergie ontstaat.

Wat levert deze training jou op?

Als je deze training hebt gevolgd ben je in staat om de taal te spreken waarmee je in verbinding komt met Generatie Z. Je leert hun beweegredenen kennen, hun talenten maar ook hun valkuilen. Hiermee kun je hen succesvoller werven, beter begeleiden, langer vasthouden en hun kwaliteiten optimaal benutten.

Tijdens de training komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wat zijn de verschillen tussen de vier belangrijkste generaties: Baby Boomers, Generatie X, Generatie Y en Generatie Z?
  • Wat zijn de belangrijkste kenmerken van en aannames over Generatie Z?
  • Vanuit welke intrinsieke motivatie kiest Generatie Z een baan?
  • Hoe werf je succesvol door met de juiste Unique Selling Points (USP’s) van jouw organisatie aan te sluiten op hun wensen?
  • Wat zijn de do’s and don’ts in de omgang met Generatie Z?
  • Hoe inspireer en motiveer je Generatie Z tijdens het werk?
  • Wat is gemakkelijk en wat ‘lastig’ in de omgang met Generatie Z?
  • Hoe speel je succesvol in op hun gedrag zodat doelen worden gerealiseerd op een manier die zowel past bij dat wat de organisatie, het team als de Generatie Z’er voor ogen heeft?
  • Hoe stuur je Generatie Z medewerkers aan (met behulp van de Functional Fluency aanpak)?
  • Op welke manier stimuleer je effectieve samenwerking tussen verschillende generaties binnen teams?

De training combineert theorie met het direct toepassen van effectief gedrag in oefeningen. Het programma duurt één dag en de maximale grote van de groep is twaalf personen.

De prijs voor dit programma bedraagt € 595,-. Dit bedrag is exclusief BTW, inclusief materiaalkosten en verzorging.

Deze training is ook in company te volgen als maatwerk programma voor de specifieke situatie die geldt binnen jouw organisatie. Feedback maakt graag een voorstel.

Op de volgende data wordt de training verzorgd. Klik op een rij hieronder om je direct voor die data in te schrijven.

Andere data zijn in onderling overleg af te stemmen.

We bieden onze programma's ook aan in Engels, Duits, Frans of Spaans. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.