Van productgericht naar klantgericht denken en doen
Waar ligt jouw klant als ondernemer wakker van? En hoe kun jij daarop inspelen?
Hoe word je strategisch businesspartner van je klant?
De accountancysector bevindt zich net zoals vele andere branches in een veranderende omgeving. Meer dan ooit staat de klant centraal en niet het product. De klant als ondernemer. Digitalisering, automatisering en standaardisering zorgen ervoor dat accountantskantoren efficiënter werken en dat klanten meer zelf doen. Hoe maak je dan nog het onderscheid en hoe stel je je klant centraal?
Dit vraagt aanpassingsvermogen om in te kunnen spelen op onder andere het gedrag binnen je eigen organisatie en op dat van je klanten! Groeiende accountantskantoren onderscheiden zich door een groter aanpassingsvermogen in de omgang met de klant. De klant zoekt meer en meer een strategische businesspartner en wil met ondernemersvragen terecht kunnen bij jou als adviseur.
Hoe je de gespreksvoering en het advies hierop aan kunt passen leer je in onze trainingen
Feedback Training & Consulting maakt programma’s op maat voor adviseurs en accountants die willen investeren in de relatie en omgang met hun klanten. Steeds meer accountants- en adviesbureaus investeren in het ontwikkelen van soft skills bij hun adviseurs om de omslag te realiseren van het traditionele denken, communiceren en adviseren naar het meedenken met de klant als ondernemer door strategisch businesspartner te worden voor alle ondernemersvragen.
Programma’s op maat die aansluiten bij de strategie van jouw organisatie
Feedback Training & Consulting richt zich met name op het ontwikkelen van maatwerk programma’s die aansluiten bij de nieuwe koers en strategie van jouw organisatie.
Welke strategie wil je graag verankerd zien binnen jouw organisatie?
Wil je meer markgericht gaan werken? Of wil je met name de slag maken om Customer Intimacy te implementeren binnen jouw organisatie? Dat vraagt eveneens een omslag in denken en doen bij jouw adviseurs. Anders denken gaat voor anders doen. Vandaar dat wij met name ook de juiste mindset in houding en gedrag meenemen in onze programma’s.
Advisering binnen de accountancy is eveneens volop in beweging. Communicatieve vaardigheden en strategisch meedenken met ondernemers zijn voorwaarden om de aansluiting te behouden bij de ondernemers van de toekomst. De vraag naar meer (online) inzicht in hun financiele en belasting-technische situatie vraagt om meer ICT gerichte oplossingen waar de adviseurs in hun advisering gebruik van dienen te maken.
Om ook in de toekomst toegevoegde waarde te kunnen bieden aan deze meer klantgerichte manier van advisering, helpt Feedback Training & Consulting je bij het opzetten van onder andere een training Adviesvaardigheden. In deze training gaan wij uit van jouw dienstenpakket, praktijkervaring en casussen waarin skills zoals luistervaardigheden, strategisch vragen stellen et cetera als basis dienen om te komen tot een juiste inschatting van het klantadvies.
Hoe verkoop je het advies aan je klant?
Door middel van een wetenschappelijk onderbouwde verkooptechniek die je toe kunt passen bij complexe situaties leer je om de juiste vragen te stellen op het juiste moment. Je leert jouw strategie aan te passen aan de situatie van jouw klant en meer aansluiting te vinden bij de behoefte van de klant. Hierdoor zal je nog succesvoller zijn en zal de klant ervaren dat er echt naar hem geluisterd wordt en dat je toegevoegde waarde levert vanuit zijn perspectief en behoefte. Wie wil dat nou niet?!
Feedback is een erkend opleidingsinstituut van het NBA en kan PE punten verstrekken voor de aangeboden programma’s
Feedback is al jarenlang gecertificeerd om PE punten voor de maatwerk trainingen te verzorgen. Hiermee vervult Feedback de stijgende behoefte van veel bureaus om naast de trainingen en cursussen op vakinhoudelijk gebied ook een effectief aanbod te bieden voor het verder ontwikkelen en aanscherpen van soft skills binnen de branche.
Workshops en powersessies
Feedback biedt ook workshops en powersessies aan die een centraal kernthema behandelen waar adviseurs en accountancybureaus tegenaan lopen.
Een kleine greep hieruit:
- Weerstand omzetten naar kansen
- Innovatiekracht ontwikkelen binnen jouw organisatie; hoe creëer je gouden contact-momenten met je klant?
- Intercollegiale samenwerking: hoe doen wij dat?
- Audit en control: hoe breng ik mijn bevindingen effectief over en voorkom ik weerstand bij mijn klant?
Maatwerk programma’s en co-creatie
Wil je jouw opleidingsprogramma uitbreiden met een effectief aanbod van soft skills trainingen die aansluiten bij jouw specifieke organisatie en markt-segment? Wij sparren hier graag eens vrijblijvend met jou over en delen met plezier onze kennis en ervaringen.
Jouw contactpersonen bij Feedback
Bel gerust voor het maken van een afspraak. Wij denken graag met je mee over wat voor jouw organisatie en jouw mensen het beste aansluit om de juiste resultaten te bereiken.
We bieden onze programma's ook aan in Engels, Duits, Frans of Spaans. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.